25.3.11

takdir jodoh,hidup,mati hanya Allah yang mengetahui

alhamdulillah..bersyukurlah wahai hamba Allah.
kebelakangan ni asyik sensitif je. nak tau kenapa? family issue, study issue, jodoh issue.
cuba teka issues mana??

soal jodoh,
hari ni saya nak berkongsi sedikit tentang jodoh. kat seseri saya ada kawan yang dah kawin,orang kata dia dah ada anak. tapi saya kurang pasti sikit kisah dia.

dan lagi seorang kawan saya  dekat sekolah tasek pon dah kahwin.
alhamdulillah awal sungguh jodoh mereka ni.
saya sangat kagum dengan beliau sebab dapat ubah daripada imej biasa kepada imej muslimah sejati.. nak tengok tak gambar dia nikah?

terima kasih hani bg kebenaran letak gambar ni =p
tahniah sangat kat hani sebab sekarang ni dia tengah pregnant..  =p

hani,mintak izin gambar ni pulak. =p comel.
hidayah itu milik Allah. hanya hambanya yang terpilih sahaja akan dapat. jadi,banyak-banyakkanlah berdoa dikurniakan hidayah milik-Nya.

soal belajar,
manusia ni suka tak bersyukur dengan apa yang dia ada.
mungkin kerana apa yang mereka miliki itu bukan kesukaan mereka.
contohnya orang kaya,dia masih lagi tak bersyukur sebab dia mencari-cari kebahagiaan dan kasih sayang dalam hidup..
macam saya,saya rasa nak sangat belajar oversea,so makin jauh sikit dengan family.
makin jauh makin dirindui =p
kebetulan terbaca status Eka kat  fb.. jom tengok sikit.

 "You hate your life, while some people dream of having your life. So be grateful for what you have."


kan,baru tersedar! jadi mungkin inilah segala yang telah tercatat di luh mahfuz sana.
moga Allah memberkati.amin




perhaps you may dislike something which is good for you,like something bad for you....but Allah knows(what is the best for you)and you do not....... (surah Al-BAQARAH:216)

No comments:

Post a Comment